Informatie: thuistriathlon Maarten van der Weijden

INFORMATIE: thuistriathlon door Maarten van der Weijden

Waspik, 8 januari 2020

Beste redactie,

Maarten van der Weijden begint op zaterdag 9 januari a.s. aan een thuistriathlon. Hij zal in zijn woning in Waspik de Ironman afstanden afleggen van 3,8 km zwemmen in een stromingszwembad, 180 km wielrennen op een hometrainer en 42 km hardlopen op een loopband. Maarten hoopt dat veel mensen hem tijdens deze thuistriathlon willen steunen door mee te sporten en door te doneren aan de Maarten van der Weijden Foundation. De donatiegelden komen voor de volle 100% ten goede aan kankeronderzoek en -projecten. Het specifieke onderzoek waar deze thuistriathlon voor gehouden wordt is TIPZO: een onderzoeksproject welke is gericht op betere en tijdige ondersteunende zorg voor mensen met ongeneeslijke kanker en hun naasten in het ziekenhuis.

Waarom een thuistriathlon?

Corona maakte het de Maarten van der Weijden Foundation afgelopen jaar lastig. De grote events waarmee de stichting donatiegelden wilde inzamelen kwamen te vervallen. Het zwembad in Oosterhout, waar Maarten veel traint ging voor drie maanden dicht. Hierdoor werden hardlopen en fietsen voor Maarten de manier om zijn lichaam in conditie te houden. Toen Maarten een stromingszwembad van een leverancier (te leen) kreeg aangeboden om te kunnen blijven trainen was trainen voor een triathlon een logische keuze. En met alle Corona maatregelen die van kracht zijn is het natuurlijk een thuistriathlon.

Corona maatregelen:

In verband met de COVID-19 maatregelen is het niet mogelijk om aanwezig te zijn bij de thuistriathlon. Wel zorgen wij voor een livestream gedurende de hele thuistriathlon. De livestream is te volgen op onze website www.mvdwfoundation.nl. Gedurende de dag delen wij ook foto's in de mediakit op onze website www.mvdwfoundation.nl.

De planning van de dag is als volgt:

07.45 uur start van de livestream

08.00 uur start thuistriathlon

Tussen 17.00 en 17.30 uur finish thuistriathlon en einde livestream

Contactgegevens tijdens de recordpoging

Ingrid van Bruchem

06- 51009477

of per mail: ingrid@mvdwfoundation.nl

------------------------

Einde bericht

Noot voor de redacties

Voor meer informatie en/of vragen kunt u contact opnemen met: