INFORMATIE: Wereldrecordpoging 24 uur zwemmen door Maarten van der Weijden

Amsterdam, 15 januari 2020

Beste redactie,

Maarten van der Weijden begint op donderdag 23 januari a.s. aan een nieuwe poging om het Wereldrecord 24 uur zwemmen te behalen. Op 2 maart 2018 zwom hij in 24 uur al 102,8 kilometer, maar bleek het record niet geldig. Daarom probeert Maarten het nu opnieuw.

Maarten hoopt dat veel mensen hem tijdens deze recordpoging willen steunen door te doneren aan de Maarten van der Weijden Foundation. De donatiegelden komen voor de volle 100% ten goede aan kankeronderzoek en -projecten.

Iedereen is welkom

Pers is van harte welkom bij de start, de finish of tijdens de recordpoging. Uiteraard richten wij een persvak in om ervoor te zorgen dat iedereen zijn/haar werk goed kan doen. RTL Boulevard zal live verslag doen van de start en finish en zal het eerste interview met Maarten na de finish doen.

Locatie:

Zwembad De Warande

Wilhelminakanaal Zuid 66

4903 RA Oosterhout

Woordvoering tijdens de recordpoging

Tijdens de tocht wordt de woordvoering gedaan door Ingrid van Bruchem.

Ingrid van Bruchem

06- 51009477

Online volgen van de recordpoging

Tijdens de recordpoging maken we gebruik van een live stream. De link naar de live stream kun je vinden op de social kanalen van de Maarten van der Weijden Foundation. Tevens wordt er een live registratie gemaakt waar de media gebruik van kan maken. Mocht je hier interesse in hebben, stuur dan een mail aan pers@mvdwfoundation.nl

Graag tot ziens op 23 en 24 januari in Oosterhout!

-------------------------

Einde bericht

Noot voor de redacties

Voor meer informatie en/of vragen kunt u contact opnemen met:

Ingrid van Bruchem

Telefoon: 06 - 51009477