- PERSBERICHT -

De 11 doelen van Maarten Van der Weijden

Amsterdam, 25 april 2019

Vandaag maakte Maarten van der Weijden bekend voor welke 11 doelen hij zich dit jaar, mét zijn ‘meezwemmers’ zal inzetten. Van der Weijden doet vanaf 21 juni a.s. een tweede poging om de Elfstedentocht te zwemmen. De opbrengst komt ook dit keer voor de volle 100% ten goede aan kankerpatiënten. Daarnaast kunnen meezwemmers zelf kiezen voor welk van de 11 doelen zij specifiek geld willen ophalen.

Van der Weijden: “We hebben met professionals en patiënten zorgvuldig 11 nieuwe doelen (onderzoeken en projecten) uitgezocht. Een deel is gericht op het vergroten van kans op herstel of verlenging van het leven. Maar kwaliteit van leven tijdens en na kanker, is ook erg belangrijk voor patiënten. Ook daar wil ik mij graag voor inzetten.”

Zo zal Maarten met zijn Foundation onder meer geld bijeen proberen te zwemmen voor minder belastende kankerbehandelingen, nieuwe therapieën, maar ook koppelbedden voor patiënten die hun laatste dagen graag hun dierbaren dichtbij zich hebben. Meer informatie is te vinden op www.11stedenzwemtocht.nl/projecten/

Uniek is dat Van der Weijden dit jaar met een aantal andere goede doelenorganisaties de handen ineen slaat. “Geen patiënt heeft er iets aan als we tegenover elkaar gaan staan en elkaar gaan beconcurreren. Laten we elkaar liever versterken en zo mogelijk maken dat we die euro’s voor dit belangrijke werk zo snel mogelijk bij elkaar krijgen!”

Zo werkt de Foundation dit jaar niet alleen samen met KWF, maar ook met organisaties als KiKa, Roparun en de Paulien van Deutekom Foundation. De patiënten zijn ook dit jaar vertegenwoordigd, via de Nederlandse Federatie van Kankerpatiënten en de diverse patiëntenverenigingen.

Meer informatie is te vinden op www.11stedenzwemtocht.nl

- Einde bericht -

Noot voor de redacties

Foto credits: Eize Hoekstra