287572 start cva 1746 d17173 large 1534568998

Documentaire 11stedenzwemtocht

"Het moet zo extreem"

Waspik, 23 augustus 2018 - De afgelopen 80 dagen is Olympisch zwemkampioen Maarten van der Weijden gevolgd door een cameraploeg. Dat heeft geresulteerd in een prachtige documentaire die a.s. zondagochtend wordt uitgezonden op Ziggo Sport.

In de documentaire staan de voorbereidingen van Maarten van der Weijden voor zijn 11stedenzwemtocht centraal. We zien ook nieuwe beelden van de monstertocht van Maarten door Friesland. Tenslotte blikt Maarten twee dagen na zijn huldiging kort terug op zijn prestatie. Kortom, 'a must see 'voor iedereen die afgelopen weekend aan de buis en live stream was gekluisterd.

Zondag 26 augustus, 9:00 uur

Sports Stories: Maarten vd Weijden - Het moet zo extreem

Ziggo Sport (kanaal 14)

= = =

Noot aan de redactie

Voor nadere informatie over de 11stedenzwemtocht kunt u contact opnemen met:

278830 leaderboard%20 %20728%20x%2090%20clean%20%20%281%29 79840d large 1524679154
Over 11stedenzwemtocht

Van 18-20 augustus 2018 organiseert Maarten van der Weijden met honderden vrijwilligers de 11Stedenzwemtocht. Deze zwemmarathon duurt drie dagen en voert hem over een afstand van 200 kilometer langs alle bekende steden en plekken van de Friese Elfstedentocht. Als je kankerbestrijding een warm hart toedraagt, kan je persoonlijke sponsors werven en in ieder van de elf steden 500 m. of 2.000 m. meezwemmen met Maarten. Op deze manier hoopt Maarten met zijn 11Stedenzwemtocht veel geld op te halen voor KWF Kankerbestrijding.

2018: officiële verbetering wereldrecord 24 uur zwemmen, met een afstand van 102,8 km.