283132 cva 4716 001 9e608f large 1529002299

11stedenzwemtocht:

Maarten van der Weijden vertelt zijn verhaal

Amsterdam, 3 juli 2018 - Op zondagmiddag 8 juli a.s. vertelt Maarten van der Weijden nog één keer het verhaal waarmee hij theaters vol wist te krijgen. Het verhaal van zijn ziekte, zijn geluk om te genezen, zijn medaillewinst op de Olympische Spelen van Beijing en natuurlijk zijn aanstaande 11elfstedenzwemtocht.

Over ruim een maand is het zo ver. Dan springt Maarten in het water om bijna 200 kilometer door Friesland te zwemmen. Honderden mensen steunen hem hierbij. Door zich als vrijwilliger in te zetten voor de organisatie van het evenement, of door mee te zwemmen. Zonder hen zou dit evenement niet zo’n groot succes kunnen worden. En belangrijker, zonder hen zou niet zoveel geld kunnen worden opgehaald voor onderzoek naar kanker. Want daar gaat het uiteindelijk om.

Alles geven

Om al deze mensen een hart onder de riem te steken, heeft Maarten hen op 8 juli in het VUmc in Amsterdam uitgenodigd. Hij wil hen heel graag nog een keer extra motiveren om – net als hij gaat doen – de komende periode alles te geven. Als vrijwilliger bij de verdere organisatie van dit geweldige project, als sponsor of als zwemmer bij de trainingen, de voorbereidingen en natuurlijk bij het zwemmen tijdens de 11stedenzwemtocht in augustus.

8 juli 2018

14.00 – 15.45 uur

VUmc Amsterdam

De Boelelaan 1118, 1081 HV Amsterdam

= = =

Noot aan de redactie

Wil je als journalist bij deze bijeenkomst zijn, meld je dan aan via pers@mvdwfoundation.nl.

Voor vragen op de dag zelf, kan je contact opnemen met Pauline Siemers, mobiel 06 39 84 59 88.

278830 leaderboard%20 %20728%20x%2090%20clean%20%20%281%29 79840d large 1524679154
Over 11stedenzwemtocht

Van 18-20 augustus 2018 organiseert Maarten van der Weijden met honderden vrijwilligers de 11Stedenzwemtocht. Deze zwemmarathon duurt drie dagen en voert hem over een afstand van 200 kilometer langs alle bekende steden en plekken van de Friese Elfstedentocht. Als je kankerbestrijding een warm hart toedraagt, kan je persoonlijke sponsors werven en in ieder van de elf steden 500 m. of 2.000 m. meezwemmen met Maarten. Op deze manier hoopt Maarten met zijn 11Stedenzwemtocht veel geld op te halen voor KWF Kankerbestrijding.

2018: officiële verbetering wereldrecord 24 uur zwemmen, met een afstand van 102,8 km.