Persuitnodiging 11stedenzwemtocht

Laatste trainingstocht: Maarten van der Weijden zwemt van Amsterdam naar Leeuwarden

Op zaterdag 18 augustus start Maarten zijn non-stop zwemtocht langs de 11 Friese steden om zoveel mogelijk geld op te halen voor kankeronderzoek. Ter voorbereiding op deze ongelofelijke uitdaging zwemt Maarten van 11-13 juni a.s. een laatste grote trainingstocht van Amsterdam naar Leeuwarden. Met een afstand van 143 kilometer kan hij bovendien uitgebreid materialen (o.a. zwembril met lichttherapie) en procedures testen.

De start van de trainingstocht is maandag 11 juni om 16:00 uur vanuit het kantoor van KWF Kankerbestrijding (Delflandlaan 17, 1062 EA Amsterdam) door het centrum van Amsterdam, via Amstel, Singelgracht, Lozingskanaal en Nieuwe Vaart naar de Oranjesluizen.

Op dinsdag 12 juni staat in Stavoren tussen 12:00-13:30 uur een bijzondere ‘oversteek’ op het zwemprogramma. Een hijskraan zal Maarten in een zogenaamd 'dolfijnennet' vanuit het IJsselmeer naar binnenwater takelen. Dit is een test voor een soepele passage van de twee ‘kluunplaatsen’ tijdens de 11stedenzwemtocht in augustus.

Na Stavoren vervolgt hij zijn training via de bekende Elfstedenroute: Hindeloopen, Workum, Bolsward naar Leeuwarden. We verwachten hem woensdagochtend tussen 7:00-10:00 uur bij de Prinsentuin in de Leeuwarden.

Mogelijke tv-/fotomomenten

• Bloedafname door labmedewerker OLVG | bij hoofdkantoor KWF Kankerbestrijding (Delflandlaan 17, Amsterdam) | maandag 11 juni om 15:30 uur.
  • Start trainingstocht | uitgeleide door staf KWF naar Westlandgracht | maandag 11 juni om 16:00 uur.
  • Passage Amstelsluizen voor Koninklijk Theater Carré | maandag 11 juni circa 17:30 uur.
  • Passage Oranjesluizen | maandag 11 juni circa 19:15 uur.
  • Stavoren | takelen met hijskraan in dolfijnennet | verzamelpunt: Station Stavoren, Stationsstraat | dinsdag 12 juni tussen 12:00-13:30 uur.
  • Aankomst in Leeuwarden | ter hoogte van restaurant De Koperen Tuin, Prinsentuin, finishplaats van de 11stedenzwemtocht in augustus | woensdag 13 juni tussen 7:00-10:00 uur.

Uitnodiging en aanmelden

Journalisten, fotografen en cameraploegen zijn van harte welkom om één of meerdere momenten bij te wonen. Wil je aanwezig zijn en/of op de hoogte blijven van de voortgang van Maarten's trainingstocht, stuur dan z.s.m. een e-mail naar pers@mvdwfoundation.nl.

Contact

In geval van vragen kun je contact opnemen met Bianca Koning, e-mail bianca@newinfluence.nl of telefoon 06 30 36 50 22.