278832 leaderboard%20 %20728%20x%2090%20clean%20%20%282%29 1095d1 large 1524679155

Persuitnodiging

80 dagen tot de 11stedenzwemtocht van Olympisch zwemkampioen Maarten van der Weijden

Sporters zijn gewend de lat voor zichzelf steeds een stukje hoger te leggen. En dat doet Olympische zwemkampioen Maarten van der Weijden niet alleen omdat hij op zoek is naar een nieuwe sportieve uitdaging. Maarten zet zijn zwemtalent in om zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek naar de genezing van kanker. Zijn ultieme doel is het zwemmen van de Elfstedentocht. Deze zwemtocht gaat plaatsvinden van 18 tot en 20 augustus 2018. Bijna 200 km. zwemmen langs elf steden in Friesland. Een unieke prestatie en een uniek evenement, tien jaar nadat hij een gouden medaille won op de Olympische Spelen in Beijing.

Tijdens de persbijeenkomst van woensdagochtend 30 mei a.s. licht Maarten zijn avontuur graag verder toe.

·      Waarom deze uitdaging?

·      Naar welk goed doel gaat het ingezamelde geld?

·      Welke ambassadeurs zetten zich in voor dit evenement?

·      Wat wordt de route?

·      Hoe kan je meedoen of de actie steunen?

·      Welke nieuwe technische snufjes hebben zijn wetsuit en zwembril?

Programma 30 mei 2018

10.30 uur - Ontvangst

11.00 uur - Start persbijeenkomst

11:45 uur - RTV-interviews met Maarten

12.15 uur - Einde

Locatie

De persbijeenkomst wordt gehouden in de Nieuwmarkt-zaal in het VUmc, Boelelaan 1118 in Amsterdam. De zaal bevindt zich boven de polikliniek op de 6e verdieping, dus graag de ingang nemen tegenover het ziekenhuis.

Belangrijk - In het hele ziekenhuis, met uitzondering van de Nieuwmarkt-zaal, is het ten strengste verboden om te filmen of foto’s te maken. Dit in verband met de privacy van patiënten en medewerkers.

RSVP

Je bent van harte uitgenodigd bij deze persbijeenkomst. Wil je aanwezig zijn, stuur dan z.s.m. een e-mail naar pers@mvdwfoundation.nl. In geval van vragen, bel Pauline Siemers op telefoon 06 39 84 59 88. Of e-mail haar via pauline@projectsinsport.nl.

Over 11stedenzwemtocht

Van 18-20 augustus 2018 organiseert Maarten van der Weijden met honderden vrijwilligers de 11Stedenzwemtocht. Deze zwemmarathon duurt drie dagen en voert hem over een afstand van 200 kilometer langs alle bekende steden en plekken van de Friese Elfstedentocht. Als je kankerbestrijding een warm hart toedraagt, kan je persoonlijke sponsors werven en in ieder van de elf steden 500 m. of 2.000 m. meezwemmen met Maarten. Op deze manier hoopt Maarten met zijn 11Stedenzwemtocht veel geld op te halen voor KWF Kankerbestrijding.

2018: officiële verbetering wereldrecord 24 uur zwemmen, met een afstand van 102,8 km.